טקסים

כתבתי שהחיים שלי עומדים להשתנות מן הקצה אל הקצה. הגזמתי. או שהקצוות לא כל כך רחוקים.
אני נמצאת במקום שמאפשר לי לפתח שגרת חיים חדשה. אולי מצריך תהיה מילה טובה יותר. תמיד חשבתי שאני לא בחורה של טקסים, ותמיד חשבתי שחבל. טקסים וריטואלים יוצרים ביטחון ועשויים לפנות מחשבות מיותרות ומבלבלות. אפילו את פרסום הפוסטים בבלוג, שאני מתזמנת באופן קבוע בהפרש של 5 ימים זה מזה, אני משתדלת לקלקל פעם בכמה זמן, וזה לא עניין של תפוקה, הפוסטים כתובים מראש ומתוזמנים. האנשים שנראים לי יציבים מסביבי, או לכל הפחות יציבים בקשר לצורה שבה הם רוצים לחיות, מקפידים על ריטואלים (חינניים יותר ופחות). אבא שלי מתעמל בכל בוקר וקם באותה שעה הגם שהחליף ארבע עבודות בחמש עשרה השנים האחרונות. הדוקטורנט מקדיש זמן רב לצחצוח השיניים, ניקיונן בחוט, הברשתן במברשת קטנה ומיוחדת נוסף על זו הרגילה ועבודה עם קיסם. חבר אחר שלי, איש העסקים הממולח, אמנם לא ישן בשעות קבועות אבל מקפיד על שש שעות שינה בדיוק. העורכת מתזמנת ביקורים אצל הקוסמטיקאית במרווחי זמן קבועים. אצל המשפטנית תמיד יש אוכל מבושל במקרר ועוגה בתנור, ולראות אותה מבשלת זה להיות עד לרצף של טקסים: השליפה מהארון של המג'ימיקס והניקוי שלו, השימוש המיומן בכלים ובגאדג'טים והסדר המופתי שנשמר במטבח המאובזר.
במשפחה המורחבת שלי שרים לפני ארוחת השבת, אני דווקא אוהבת לבקר שם. אני מהמהמת וקצת מתביישת בכמה שאני גויה ולא יודעת את המילים.

בשיחה בג'י צ'אט עם אחותי השנייה. שאיתה חלקתי את השגרה עד לא מזמן. גיליתי שפשוט לא שמתי לב אבל אני בעצם לגמרי בעניין של ריטואלים ושגרה.


אני: ועכשיו יש לי קצת סחרחורות למרות שדי אכלתי
למרות שמאז שאני פה אני אוכלת פחות מסודר
אני כותבת על זה פוסט‬
איך נהרסה לי השגרה
שבכלל לא שמתי לב ולא ידעתי להנות ממנה באמת כשגרנו יחד
ואני מתגעגעת אליך
ועל זה שאת שמחה בבוקר
ושמה מוסיקה
אחות שנייה: אם זה משמח אותך אני הלכתי אתמול לישון אתמול רק לשעתיים בערב כי הייתי גמורה ופשוט קמתי בבוקר
אני:אני מעריצה אותך, אני לא הייתי קמה
אחות שנייה: להנות ממה באמת כשגרנו יחד
אני: מהשגרה
מזה שאני אוכלת מסודר‬
ויש אותך
אחות שנייה: מה זה אומר יפה ?
אני: זה שאני חייבת לקום בבוקר
ויש דברים קבועים פחות או יותר שקורים
שהולכים לצחצח שיניים יחד
ושוטפים פנים
ואוכלים מול האח הגדול
אחות שנייה: כן זה נכון זה דברים פשוט מדהימים - שאפשר לחלוק את החיים עצמם ולא כאלו רגעים מתוכננים
אבל היציאה מהשגרה היא דבר קשה, ונראה לי בעיקר שזה מאוד לא פשוט לתפעל את עצמך
אתה צריך להשקיע בזה המון אנרגיות
אני: המון!
ואין אף אחד שיגיד לי שאני טובה ושכל הכבוד לי
אחות שנייה: אבל את הכי טובה.
אני: לפעמים אני אומרת לעצמי
אבל אז אני יודעת שזה הולך לבוא, 
וזה רק על דברים שאני יודעת להסתכל ולהעריך אותם לבד
זה אף פעם לא מפתיע אותי

2 תגובות:

  1. אני קורא את הפוסטים שלך ברידר, אבל נכנס גם לפוסט עצמו כדי לראות מתי פלדמן עדכן את שלו. זה טקס שלי.

    פוסט מוצלח.

    השבמחק
  2. תמיד חלמתי להיות שער לפלדמן.
    אני אוותר על ההתחכמות המתבקשת "תגובה מוצלחת".
    תודה.

    השבמחק